Często zadawane pytania

Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Nie znalazłeś tego, czego szukałeś? Napisz do nas!

Najczęściej zadawane pytania

Formularz zgłoszeniowy musi być wysłany pocztą w oryginale na adres biura Fundacji. Wszystkie dołączone do niego dokumenty muszą być kserokopiami.
Fundacja przechowuje dokumenty do 3 miesięcy od wysłania odpowiedzi odmownej. Jeżeli w tym czasie zwrócicie się Państwo z prośbą o ich odesłanie na swój adres, prześlemy je droga pocztową. Po upływie tego czasu dokumenty zostaną zniszczone.
Dokładamy wszelkich starań, aby Państwa wnioski były rozpatrywane na bieżąco. Prosimy pamiętać, że wniosek może być rozpatrzony dopiero po dosłaniu kompletu wymaganych dokumentów.
Dokumenty finansowe (zarówno zaświadczenia z miejsca pracy, potwierdzenie pobieranych zasiłków i świadczeń, jak i opinia o sytuacji materialno-bytowej rodziny z OPS) są ważne przez 3 miesiące od daty wystawienia.
Tak, wnioski do fundacji przyjmowane są na Formularzu Zgłoszeniowym, który należy wydrukować, uzupełnić, podpisać (link do pobrania) i wysłać pocztą na adres biura fundacji. Pozostałe wymagane załączniki (tj. dokumenty medyczne, kosztorysy zakupu leków i rehabilitacji, dokumenty finansowe i opinia z OPS) powinny być wydane przez odpowiednie instytucje i wysłane do biura fundacji jako kserokopie.
Nie, pieniądze przyznane na rehabilitację mogą być wykorzystane za zabiegi rehabilitacyjne wykonywane w domu przez wyspecjalizowanego rehabilitanta lub w ośrodkach rehabilitacyjnych.
Nie, środki przyznane na leczenie mogą być wykorzystane na zakup leków przypisanych przez lekarza i innych niezbędnych materiałów np. opatrunkowych.
Tak, fundacja koncentruje się na pomachaniu chorym i niepełnosprawnym dzieciom ale wspiera także przewlekle chorych dorosłych w trudnej sytuacji materialnej.
Fundacja przyznaje dofinansowanie do rehabilitacji, leczenia i zakupu sprzętu.
Tak, zgodnie z ustawą o podatku od spadków i darowizn podatek należy odprowadzić po przekroczeniu kwoty wolnej od podatku 4902 zł w ciągu 5 lat podatkowych. W tym celu należy udać się do swojego Urzędu Skarbowego i złożyć deklarację SD.
Darowiznę można odliczyć podczas wypełniania zeznania podatkowego, wpisując kwotę darowizny w odpowiednią rubrykę formularza podatkowego. Dokumentem uprawniającym do odliczenia darowizny jest potwierdzenie wpłaty darowizny.
Darowizny dla Fundacji TVN można odliczyć od dochodu: a) dla osób fizycznych wysokość odliczenia wynosi 6% b) dla osób prawnych wysokość odliczenia wynosi 10%
Nie, pomoc społeczna jest zwolniona z podatku dochodowego na podstawie artykułu 21 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.).

Masz pytanie?

Chętnie na wszystkie odpowiemy. Zadzwoń do nas lub wyślij maila.

Fundacja TVN

Zapisz się do newslettera:

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z działaniami Fundacji TVN.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Fundację TVN z siedzibą w Warszawie przy ul. Wiertniczej 166 w celu otrzymywania newslettera.

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych można znaleźć w Polityce prywatności.