Często zadawane pytania
Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Nie znalazłeś tego, czego szukałeś? Napisz do nas!
Najczęściej zadawane pytania
1Czy formularz zgłoszeniowy mogę wysłać mailem?
Formularz zgłoszeniowy musi być wysłany pocztą w oryginale na adres biura Fundacji. Wszystkie dołączone do niego dokumenty muszą być kserokopiami.
2Czy po otrzymaniu odpowiedzi odmownej mogę odzyskać dokumenty?
Fundacja przechowuje dokumenty do 3 miesięcy od wysłania odpowiedzi odmownej.
Jeżeli w tym czasie zwrócicie się Państwo z prośbą o ich odesłanie na swój adres, prześlemy je droga pocztową. Po upływie tego czasu dokumenty zostaną zniszczone.
3Jaki jest czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku?
Dokładamy wszelkich starań, aby Państwa wnioski były rozpatrywane na bieżąco. Prosimy pamiętać, że wniosek może być rozpatrzony dopiero po dosłaniu kompletu wymaganych dokumentów.
4Jak długo dołączone do formularza dokumenty finansowe zachowują swoją ważność?
Dokumenty finansowe (zarówno zaświadczenia z miejsca pracy, potwierdzenie pobieranych zasiłków i świadczeń, jak i opinia o sytuacji materialno-bytowej rodziny z OPS) są ważne przez 3 miesiące od daty wystawienia.
5Czy Fundacja TVN ma swoje wzory dokumentów, na których przyjmowane są wnioski?
Tak, wnioski do fundacji przyjmowane są na Formularzu Zgłoszeniowym, który należy wydrukować, uzupełnić, podpisać (link do pobrania) i wysłać pocztą na adres biura fundacji. Pozostałe wymagane załączniki (tj. dokumenty medyczne, kosztorysy zakupu leków i rehabilitacji, dokumenty finansowe i opinia z OPS) powinny być wydane przez odpowiednie instytucje i wysłane do biura fundacji jako kserokopie.
6Czy pieniądze, które otrzymałem na rehabilitację mogę wykorzystać na pobyt w sanatorium lub na zabiegi w gabinetach odnowy biologicznej?
Nie, pieniądze przyznane na rehabilitację mogą być wykorzystane za zabiegi rehabilitacyjne wykonywane w domu przez wyspecjalizowanego rehabilitanta lub w ośrodkach rehabilitacyjnych.
7Czy pieniądze, które otrzymałem na leczenie mogę wykorzystać na zakup sprzętu w aptece np. nawilżacza powietrza?
Nie, środki przyznane na leczenie mogą być wykorzystane na zakup leków przypisanych przez lekarza i innych niezbędnych materiałów np. opatrunkowych.
8Czy osoba dorosła może uzyskać pomoc?
Tak, fundacja koncentruje się na pomachaniu chorym i niepełnosprawnym dzieciom ale wspiera także przewlekle chorych dorosłych w trudnej sytuacji materialnej.
9Na jaki cel mogę uzyskać dofinansowanie?
Fundacja przyznaje dofinansowanie do rehabilitacji, leczenia i zakupu sprzętu.
10Czy muszę zapłacić podatek od otrzymanej darowizny?
Tak, zgodnie z ustawą o podatku od spadków i darowizn podatek należy odprowadzić po przekroczeniu kwoty wolnej od podatku 4902 zł w ciągu 5 lat podatkowych. W tym celu należy udać się do swojego Urzędu Skarbowego i złożyć deklarację SD.
11W jaki sposób można skorzystać z odliczenia od podatku?
Darowiznę można odliczyć podczas wypełniania zeznania podatkowego, wpisując kwotę darowizny w odpowiednią rubrykę formularza podatkowego. Dokumentem uprawniającym do odliczenia darowizny jest potwierdzenie wpłaty darowizny.
12W jakiej wysokości można dokonać odliczenie od podatku?
Darowizny dla Fundacji TVN można odliczyć od dochodu:
a) dla osób fizycznych wysokość odliczenia wynosi 6%
b) dla osób prawnych wysokość odliczenia wynosi 10%
13Czy pomoc przyznaną w formie pomocy społecznej należy zgłosić do Urzędu Skarbowego?
Nie, pomoc społeczna jest zwolniona z podatku dochodowego na podstawie artykułu 21 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.).
Masz pytanie?
Chętnie na wszystkie odpowiemy. Zadzwoń do nas lub wyślij maila.