1
-
  • Doodle 4 Google

    Nasi podopieczni

    Doodle 4 Google

    Firma Google postanowiła oddać swoje logo w ręce uczniów polskich szkół podstawowych. Dzieci mogą same zaprojektować doodla, czyli specjalne, okazjonalne logo Google. Konkurs pod nazwą "Doodle 4 Google" skierowany jest do dzieci uczących się w klasach I – VI. Zwycięski doodl pojawi się na głównej stronie Google.pl 1 lipca 2011…

Artykuły

Doodle 4 Google

Firma Google postanowiła oddać swoje logo w ręce uczniów polskich szkół podstawowych. Dzieci mogą same zaprojektować doodla, czyli specjalne, okazjonalne logo Google. Konkurs pod nazwą "Doodle 4 Google" skierowany jest do dzieci uczących się w klasach I – VI. Zwycięski doodl pojawi się na głównej stronie Google.pl 1 lipca 2011 – w dniu objęcia przez Polskę Prezydencji w Unii Europejskiej. Konkurs organizowany jest pod hasłem „Każdy wie, że w Polsce...”. Prace można nadsyłać do 30 maja 2011. Każdy projekt nadesłany do Google Polska to 10 zł. na rzecz naszej Fundacji. Zachęcajmy więc dzieci do wymyślania doodles dla Google i wspierajmy remont Kliniki Pediatrii w CZD! Szczegóły na stronie konkursowej: google.pl/doodle4google Konkurs organizowany jest pod hasłem „Każdy wie, że w Polsce…”, a wziąć w nim udział mogą wszyscy uczniowie szkół podstawowych z całego kraju. Poza umieszczeniem swojego projektu na głównej stronie najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej w Polsce, zwycięzca otrzyma stypendium na rozwój artystyczny w wysokości 15 000 złotych oraz grant technologiczny w wysokości 25 000 złotych dla swojej szkoły. Finaliści konkursu otrzymają sprzęt komputerowy. Partnerem artystycznym konkursu Doodle 4 Google jest Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski w Warszawie. Konkurs organizowany jest także we współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych, które koordynuje przygotowania do objęcia przez Polskę Prezydencji w UE. W procesie selekcji prac konkursowych weźmie udział jury, w skład którego wejdą: Tomasz Bagiński, nominowany do Nagród Akademii polski rysownik i animator, Przemek Bogdanowicz, Prezes Klubu Twórców Reklamy i dyrektor kreatywny agencji BBDO Warszawa, Fabio Cavallucci, Dyrektor Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Szymon Majewski, dziennikarz i prezenter telewizyjny oraz Marek Raczkowski, rysownik „Przekroju”. „To dla nas wielki dzień i święto – zapraszamy wszystkich uczniów szkół podstawowych z całej Polski do uwolnienia swoich zdolności artystycznych, puszczenia wodzy fantazji i narysowania własnego doodla zgodnego z tematem naszego konkursu „Każdy wie, że w Polsce…”. Chcemy pokazać to, co w naszym kraju jest najciekawsze, najładniejsze, najsmaczniejsze, najbardziej warte odwiedzenia, a może i wiele więcej… wszystko zależy od kreatywności uczestników” – zachęca do udziału w konkursie Artur Waliszewski, Dyrektor Google Polska. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkół podstawowych z całej Polski, a ich prace będą oceniane w dwóch grupach wiekowych – klasy I-III oraz IV-VI. Pierwszy etap konkursu potrwa od 8 kwietnia do 15 maja 2011 roku. Rysunki powinny posiadać tytuł sformułowany przez ucznia i jego własny opis tłumaczący treść rysunku – rozwinięcie zdania „Każdy wie, że w Polsce…”. Rysunki mogą być wykonane ołówkiem, kredkami, farbami lub w programie komputerowym. Doodle powinny być narysowane w poziomie na białej kartce formatu A4. Uczestnicy mogą również skorzystać z gotowych szablonów dostępnych na stronie google.pl/doodle4google. Spośród wszystkich nadesłanych prac w pierwszym etapie selekcji zostanie wybranych 200 najlepszych (po 100 w każdej z kategorii wiekowych). Wśród nich, jury konkursu do dnia 31 maja wybierze 10 najlepszych prac. Pomiędzy 1, a 15 czerwca Polacy oddając głos na stronie internetowej google.pl/doodle4google wybiorą zwycięską pracę. Zwycięska praca zostanie doodlem 1 lipca 2011 roku – w dniu objęcia przez Polskę Prezydencji w Unii Europejskiej. „Objęcie przez Polskę Prezydencji w Unii Europejskiej 1 lipca tego roku to dla naszego kraju wielkie wydarzenie. To bardzo ważne, by nie postrzegać go tylko i wyłącznie przez pryzmat polityki i stosunków międzynarodowych, ale przybliżyć jego rolę wszystkim Polakom, również tym najmłodszym. Dzięki temu konkursowi, uczniowie szkół podstawowych dowiedzą się nie tylko o Prezydencji, ale będą mogli pokazać swoje artystyczne zdolności.” ­– powiedziała Joanna Skoczek z Ministerstwa Spraw Zagranicznych. W czasie trwania konkursu swoje doodle będą malowały także gwiazdy ekranu. Projekty te trafią następnie na aukcję charytatywną, z której dochód również wesprze podopiecznych Fundacji.

Artykuły
-